• About me

Spaansgeluk

~ www.haciendalasuerte.com

Spaansgeluk

Auteur Archief: spaansgeluk

Naar de lichtjes in Malaga

04 maandag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Vorige week nog in Londen nu alweer naar Spanje. Tussendoor werken maar ook nog wat fun.

We hadden namelijk met de vriendenlotterij kaartjes gewonnen voor de musical Aida in het circus theater in Scheveningen. Het was een mooie show maar de komende paar jaar zijn we wel weer klaar met musicals, het is niet echt ons ding. Wat wel ons ding is is natuurlijk ons tweede huis in Spanje bezoeken. Zondagochtend 3 december vlogen we voor de vierde keer dit jaar naar Malaga. Het voelde direct lekker om hier weer te zijn. Nu helpt de temperatuur natuurlijk ook mee, 16 graden en zon en dat is erg prettig als het thuis in Nederland maar 1 graden is. We hadden besloten om na aankomst op Malaga airport direct met de trein naar Malaga centrum te gaan. Dat is slechts 10 minuten en nabij de eindhalte hadden we een hotelletje geboekt.

Jaren geleden hebben we ook al eens geslapen bij hotel Sur, de prijs is daar uitstekend en de ligging ook, in de buurt soho, lekker dichtbij de winkelstraat en de haven.

In de maand december veranderd Malaga in een lichtjes stad en dat is zo super gezellig dat we dat weer wilden meemaken.

Overdag besloten we eerst een lekkere wandeling langs de boulevard te maken naar het oude vissersdorpje Pedregalejo.

We hadden ongeveer 4.5 km gelopen en gingen toen lunchen bij het trendy restaurantje Pez Tomillo met uitzicht op zee.

Kijk Les zei ik ze hebben onze keuken lamp hier ook hangen, lekker hip zijn wij.

Na een paar smakkelijke tapas besloten we om weer terug te lopen.

Op het strand onderweg dronken we nog even een wijntje in de zon bij chiringuito sicsu.

Hier komen we graag omdat het zo lekker eenvoudig Spaans is maar altijd top.

Geen halve glaasjes voor €6 maar een goed gevuld glas voor €3, kijk daarom hou ik zo van Spanje, hier heb je nog waar voor je geld.

Terug langs de haven waar Lesley zat te kwijlen bij een boot die daar lag, hij ging googlen van wie hij was, het bleek een zeewaardig jacht van 101 meter lang te zijn van een miljardair uit Kazachstan en die boot kost 200 miljoen dollar, mijn god niet normaal.

Na deze wandeling van op zijn minst 10 km besloten we even een uurtje te relaxen op onze hotelkamer om daarna de stad weer in te gaan.

Tijd voor de lichtjes in calle Larios. Ze gaan om half 7 aan en dat is altijd wauw.

Een drukte van jewelste want iedereen wil het zien en op de foto gaan daar bij die lichtstraat.

Dit jaar wederom de engeltjes net als vorig jaar maar nog steeds super om te zien.

Op het grote plein staat ook een kerstboom van lichtjes.

Je kan er ook doorheen lopen en dat levert ook weer leuke plaatjes op.

Daarna liepen we naar de kathedraal waar om 8 uur de projectie van een kerstverhaal begon.

Deze was wel anders dan vorig jaar en zo ontzettend mooi.

Daarom vind ik het zo leuk om in december naar Malaga te gaan want dit wil je allemaal meemaken.

We liepen nog even door de stad om alles te bewonderen.

Alle straatjes zijn zo mooi versierd met lichtjes en ook de kerken zijn extra versierd.

De kerststalletjes zijn altijd leuk om te zien.

Inmiddels begon ons buikje weer te rammelen en om half 10 doken we een gezellige tapasbar in tegenover ons hotel.

Lekker een paar tapas eten met een goed glas wijn erbij, wat wil een mens nog meer. Wat hebben we genoten van deze dag, een dag vol zonneschijn en plezier.

We hadden ook nog overwogen om bij het restaurant van Antonio Banderas te gaan eten Tercer Acto, die om de hoek ligt van ons hotel maar dat bewaren we maar voor een volgende keer. Er moet altijd wat overblijven. Nu lekker slapen.

Een wandeling door het Royal Bushy park

29 woensdag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Europa

≈ Een reactie plaatsen

De geur van gebakken bacon kwam onze neus binnen. De bacon die je in Engeland hebt is toch wel even een tandje beter dan bij ons. Lekker Engels op een baggel dat is pas echt een smakelijk ontbijtje om de dag te starten.

Tijdens het eten praten we nog even na over de dag ervoor, over hoeveel geluk we hadden met het prachtige weer, dat maakte ons bezoek aan Londen centrum extra plezierig. We hadden gisteren ook nog hartelijk gelachen toen Lesley de biertjes wilde betalen in de pub met de Engelse ponden die hij nog van mijn vader gehad had, deze waren nog over van de vorige trip. De barman begon bulderend te lachen toen hij ze zag, deze zijn antiek, die kun je hier echt niet meer kwijt. Rene gaat even uitzoeken voor ons of ze nog ergens in te wisselen zijn.

Lesley voelde zich nog steeds niet top en wederom met een paar pillen op ging het wel weer. We besloten lekker te gaan wandelen, in de frisse lucht, misschien knapt hij daar wel van op.

Winnie, het snoezige hondje van de familie, vond het reuze gezellig dat we er met z’n allen op uit trokken. We liepen door de prachtige wijk naar het Bushy park.

De huizen in deze omgeving zijn erg gewild met name omdat er goede privéscholen zijn en omdat er een perfecte trein verbinding is naar Londen en er is veel groen in de buurt.

Het Royal Busy park was oorspronkelijk eigendom van de Britse monarchie voor recreatief gebruik door de leden van de koninklijke familie. Door de verstedelijking is het park nu openbaar verklaard.

Toen we erin liepen werd pas goed duidelijk hoe groot het is, echt enorm, het is het op één na grootste royal park van Londen er zijn er acht. Onderweg kwamen we nog wat herten tegen, echt leuk.

We liepen langs Hampton Court Palace en daar waren ze druk bezig met de voorbeidingen van iets belangrijks, er was veel bewaking.

Zou de koning morgen komen dachten we? Later zagen we in het nieuws dat het een top meeting was van de Britse premier Rishi Sunak met zakelijke leiders, om buitenlandse investeringen aan te trekken.

Toen ik wat foto’s van de prachtige tuin wilde maken werd ik gelijk in de gaten gehouden door de bewaking haha.

Voordat we weer terug liepen gingen we nog even een drankje doen aan de overkant bij een leuke koffiebar. Toen we na zeker 10 km gewandeld te hebben weer terug kwamen gingen Fran en ik nog even wat kopen voor de lunch bij de buurtsuper. De mannen gingen de formule 1 kijken en daarna nog wat voetbal. Hobby’s van Rene maar dat niet alleen, hij is ook een getalenteerd natuurfotograaf.

Kijk maar eens op zijn site. Echt schitterende foto’s maakt hij. https://naturepics.co.uk

Na een lekkere lunch met quiche en salades was het alweer tijd om naar de luchthaven te gaan voor onze terugreis. Wat een fijn weekend was dit en wat zijn we gastvrij ontvangen. We zijn heel blij met zulke super leuke vrienden. Voor onze kleindochter hadden we nog een leuk Engels presentje meegenomen.

Een dagje Londen

28 dinsdag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Europa

≈ Een reactie plaatsen

Het was echt een eeuwigheid geleden dat wij in Londen geweest waren. Onze kinderen waren nog klein, het was een uitje ter ere van mijn ouders hun 35 jarig huwelijk. We gingen met de boot toen en ik kan nog goed herinneren dat mijn moeder gerold werd in de metro. Wat een toestand was dat, we moesten aangifte doen bij de politie en er moest een nood paspoort komen. Daardoor waren we te laat voor de musical. Uiteindelijk was het een memorabel maar super gezellig weekend geweest.

Nu weer naar Londen dus. Na een lekker ontbijt bij Rene en Frances gingen Les en ik saampjes de City of London in. Op slechts 5 minuten lopen van ons logeeradres lag het stationnetje waar de trein van Southwest railway ons in 40 minuten naar hartje Londen bracht, station Waterloo.

Wat zullen we gaan doen vroegen we aan elkaar, het is zo niks voor mij om me niet voortebereiden maar ik dacht dit keer we zien het wel. Niks moet alles mag. We zagen onderweg een bord met een route kaartje en besloten om dat rondje te gaan lopen.

We begonnen bij London Eye, een megagroot reuzenrad met een great view over the city.

We hebben nog overwogen om kaartjes te kopen maar het was zo druk dat we dat maar aan ons voorbij hebben laten lopen euh draaien.

Aan de waterkant van de Theems stonden allemaal leuke kraampjes. Eten uit alle landen van de wereld, het zag er allemaal lekker uit maar nu nog te vroeg daarvoor.

We liepen de brug over en zagen daar het imposante Palace of Westminster liggen, ook bekend als Houses of Parliament.

De klokkentoren de Big Ben is natuurlijk ook een echte blikvanger.

Van alle kanten heb ik foto’s gemaakt.

Westminster Abbey ligt er pal achter en in die kerk zijn William en Kate oa getrouwd.

Heel indrukwekkend allemaal om te zien.

Je kan er echt niet snel omheen lopen er is zoveel te bekijken.

We dronken tussendoor nog een koffietje met een scone en daarbij krijg je jam en clotted cream, een echte Engelse lekkernij.

Het was echt een prachtige zonnige dag en zo lekker om door de stad te slenteren, maar met ons dachten meerdere mensen dat, jeetje wat was het druk zeg, ook was er enorm veel politie op de been.

Er was genoeg om te fotograferen.

Downingstreet, standbeelden en monumenten.

Ook natuurlijk de rode telefoon cel was een populair plekje om op de foto te gaan, rijen stonden ervoor.

Wij liepen gewoon een stukje verder en vanaf de achterkant maakten we snel een selfie en verderop stond geen rij, dus toch ook maar even als een echte toerist een foto maken met de hoorn in de hand.

Na nog wat kiekjes van interessante en mooie gebouwen belanden we in de theaterbuurt.

Als je een musical fan bent kun je je lol hierop.

Er stonden zelfs rijen bij sommige theaters.

Inmiddels hadden we een beetje trek gekregen en we besloten om een straatje in te lopen met allemaal restaurantjes die een theatermenu aanboden.

Maar wij bleven staan voor de fish and chips tent. Ja dat hoort bij dit land, hier gaan we naar binnen.

We hadden geluk dat er nog net 1 tafeltje was want verder was het bomvol.

Zowel binnen als buiten werden er vele bordjes friet met vis of pie geserveerd, de beste van de stad stond erbij, vaak een marketing term maar het zou best eens waar kunen zijn want het smaakte heerlijk allemaal.

We hadden onze gerechten gedeeld en daardoor konden we beide smaken proeven. Inmiddels begon Lesley steeds meer te hoesten en hij had zelfs een beetje koorts dacht hij. Met een paar paracetemol ging het wel weer maar echt top voelde hij zich niet.

We liepen na de lunch nog even wat rond om wat van de kerstversiering te zien.

Maar voordat het echt donker werd waren we al weer op weg naar huis, dus de echte kerst pracht en praal hebben we niet meegemaakt.

Over de brug liepen we weer terug naar de trein. Als je goed kijkt zie je bij de foto van het financieel district de maan al te voorschijn komen.

De schemering was ingezet.

Toen we weer thuis waren in Hampton doken we met elkaar nog even de lokale pub in. Er schoven ook nog een paar vrienden aan, deze mannen kenden we al want die hadden we al eens in Spanje ontmoet. Winnie het schattige hondje van Rene en Frances ging ook mee voor een bakje gemeentepils.

We sloten de avond super af met een zalige curry, die Frances voor ons gemaakt had. Vooraf nog toost met garnalen, jammie.

Wat een verwennerij allemaal.

Naar vrienden in Engeland

27 maandag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Europa

≈ Een reactie plaatsen

Ruim 25 jaar geleden leerden Lesley en Rene elkaar kennen op de tennisbaan. Op een gegeven moment is Rene naar Engeland verhuisd. Grappig genoeg zien we elkaar de laatste tijd regelmatig in Spanje, daar hebben Rene en zijn vrouw Frances ook een huis gekocht zo’n 15 km bij ons huis vandaan.

Na er vaak over gesproken te hebben was het nu eindelijk zo ver om hun ook in Engeland te gaan bezoeken, om de één of andere reden was het daar in al die jaren nooit van gekomen. Onze dochter heeft daar wel een tijdje gelogeerd toen ze een cursus volgde in Londen ongeveer 10 jaar geleden.

Ze wonen in Hampton en dat is ongeveer 20 minuten van Heathrow Airport. Een ticket met KLM was snel geboekt toen we eenmaal een datum besloten hadden. Het is slechts 45 minuten vliegen maar je bent natuurlijk wel wat meer tijd kwijt. Na een ochtendje gewerkt te hebben gingen we met de auto naar het station en met 1x overstappen waren we in 45 minuten op Schiphol. We hadden een half uur vertraging en om half 7 landen we in Engeland, uurtje terug in de tijd. Rene stond ons al op te wachten. Zo leuk om hier te zijn.

Aangekomen in Hampton verwelkomde Frances ons hartelijk en schonk direct een glas bubbels in en we proosten op een gezellig aankomend weekend.

Voor de avond hadden ze bedacht dat we in het gezellige Richmond gingen eten, het Wassenaar van Engeland. Met een uber reden we erheen zodat we allemaal lekker iets konden drinken.

Vlakbij de beroemde pub waar de show van Ted Lasso is opgenomen, (te zien op Apple tv) lag in een allerschatigst steegje het restaurant Britannia.

Ooit is dit sfeervolle restaurant een pub geweest maar nu een top restaurant met zalige gerechten.

We kozen alle 4 voor de garnalen als starter en als hoofdgerecht de Chateaubriand. Deze was perfect gebakken en smaakte echt verrukkelijk. Voor de prijs van deze avond kun je in Spanje misschien wel een week bij La Paloma lunchen haha, maar het was echt klasse. Uitmuntend eten met prettig gezelschap is voor Les en mij echt onbetaalbaar.

Steeds mooier

24 vrijdag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Ons buitenkeuken projectje gaat lekker. Van een afstandje volg ik het met grote interesse en geef ik instructies.

Ik heb mijn roeping van aannemer misgelopen. Ik kan namelijk prima het overzicht houden en een ander precies zeggen hoe ze het moeten doen. Heb je hieraan gedacht, heb je daaraan gedacht zeg ik regelmatig. Nee dat moet hoger of ik wil het zo breed en zo diep.

Of ik zie dat je daar nog wat cement moet smeren of daar moeten nog wat stenen bij of dat moet platter. Ik weet precies wat ik wil maar een ander moet het uitvoeren. Niet dat ik twee linker handen heb maar ik weet wel wat mijn kwaliteiten zijn en wat niet. Als ik de foto’s ontvang glunder ik van trots. Wat hebben ze het al mooi gemaakt, ik kan niet wachten om het volgende week in het echt te zien. Maar dan zijn we zelf aan de bak, kraan uitzoeken, een gootsteen kiezen, tegeltjes voor op het aanrechtblad en tegels voor op de grond.

Gelukkig is de keuken makkelijk te bereiken ook vanaf de bovenkant want het trapje is ook mooi geworden. Leuk hoor allemaal.

Een leuke ontmoeting

22 woensdag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Al bijna 2 jaar heeft onze dochter een vriend en hij woont in Mexico. Het zit goed en daarom is ze daar gaan wonen. Echter wij hadden hem nog nooit ontmoet. Dat was lastig voor ons want als ouders wil je toch zien waar je dochter ermee vandoor is gegaan en je wil met eigen ogen zien dat het in onze ogen ook een goede keuze is, ook al heb je daar niks over te zeggen.

Vorige week was het zover hij kwam naar Nederland. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een bijzondere leuke ontmoeting was en dat hij is goedgekeurd haha.

Wij zijn nu een stukje geruster. Ze gaat een heel nieuw leven opbouwen in een ander land en we weten nu dat ze in goede handen is. De katjes wonen nu ook in Mexico. In het begin zullen zij ook moeten wennen maar 1 voordeel ze spreken al Spaans want ze zijn immers op onze hacienda geboren.

Geef haar één vinger dan neemt ze mijn hele hand

17 vrijdag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Ik kan me heel goed voorstellen dat mijn man af en toe een beetje tureluurs van mij wordt want als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook gebeuren. Neem nu die buitenkeuken, dat kwam gelijk in me opborrelen toen ik bedacht had dat we de oude schuurtjes moesten gaan slopen. De ene kant wordt een zithoek wist ik direct en de andere kant een keukentje. Er moest alleen behoorlijk wat voorbereidend werk gedaan worden omdat allemaal te realiseren. Na het slopen en het verwijderen van het puin moest de grond geëgaliseerd worden en er moest beton gestort worden. Vele stenen moesten er verplaatst worden en aan de randen gelegd worden vanwege de verschillende hoogtes.Tevens moesten er stenen op de muurtjes bijgeplaatst worden om ze op de zelfde hoogte te krijgen. De zithoek is nu al een tijdje klaar en na wat sparen is nu de keuken in aanbouw.

Genoeg te doen dus maar ik deed er nog even een schepje bovenop. Er moest namelijk ook nog een vrachtwagentje zahorra komen om de grond rondom de nieuwe plek wat netter te maken.

Maar als de sjoffel er dan toch is kan er ook nog wel even een trapje gemaakt worden, die tussen de jeu de boules baan en de buitenkeuken loopt.

Lesley dacht natuurlijk ik geef haar een vinger en nu neemt ze mijn hele hand. Nog steeds was ik nog niet klaar met mijn wensen. Er kon ook wel gelijk een gat gegraven worden voor een schommel bedacht ik.

Toch leuk voor onze kleindochter als ze weer een keer naar Spanje komt, ze is zo gek op schommelen zei ik met een lieve lach en ik had mijn man weer ingepakt, alles voor die kleine meid is natuurlijk helemaal prima.

BBQ nummer 2

12 zondag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Hacienda la Suerte is geschikt voor 12 personen en op aanvraag kan er ook nog een één persoons bed bijgeplaatst worden en we hebben ook nog 2 kinderbedjes. Dat houdt in dat er dan 15 mensen kunnen verblijven en dat is best een heel gezelschap. Om onder andere die reden zorgen we ervoor dat er genoeg plekjes zijn op de hacienda waar je je ook even kan terug trekken of met een deel van de groep kan zitten.

Bij het zwembad hebben we een bbq maar nu we toch bezig zijn met de nieuwe buitenkeuken wil ik er daar ook 1.

Wat gaat het hard, ik denk dat het een super leuk nieuw plekje gaat worden. We houden jullie op de hoogte van de vorderingen.

Wensen

07 dinsdag nov 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Tags

#Spanje, hacienda-la-suerte, spaansgeluk, vakantievilla-Spanje

Er moet altijd wat overblijven om te wensen zegt men, nou dat is geen probleem bij mij. Sinds we ons Spaanse huis gekocht hebben heb ik zoveel wensen dat ik de komende jaren nog wel even voort kan.

Natuurlijk hebben we al heel veel gerealiseerd maar toch zijn er genoeg verbeteringen die nog aangebracht kunnen worden. Na ontvangst van de sleutel in 2012 waren we natuurlijk eerst begonnen met het huis en toen de naast gelegen terrassen en daarna de tuin. Pas 2 jaar geleden zijn we begonnen met de buitenplek die iets verder van het huis afligt.

Dat was allemaal oude zooi, er stonden gebouwtjes die elk moment in konden storten. Gevaarlijk vond ik dat, dus afbreken maar. De oude kalkoven bleef staan. Deze is authentiek en bijzonder, ooit verdienden de eigenaren van het huis hun brood daarmee. Ze verwarmde de stenen van het land in de oven en haalden de kalk er vanaf wat ze daarna verkochten.

We besloten om aan de rechterkant van de oven een overdekt terras te maken om lekker te kunnen chillen daar. Ik ben erg blij met het resultaat.

Nu is de andere kant van de oven aan de beurt.

Als je aan de ene kant lekker zit te lezen of te relaxen wil je je drankje aan de andere kant van de oven kunnen pakken, zodat je niet helemaal terug naar het huis hoeft te lopen. Ik had besloten dat daar dan een buitenkeuken moet gaan komen. Maar omdat te realiseren wordt nog een uitdaging.

Het begin is nu gemaakt, eerst de overkapping en daarna door met een keukenblokje metselen.

Het gaat vast uiteindelijk mooi worden maar er moet echt nog wel wat werk verzet worden.

WORK IN PROGRESS

Oma Ira

25 woensdag okt 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Ik ben een echtgenote, ik ben een moeder, ik ben een oma, ik ben een dochter, ik ben een zus, een schoonzus, een schoonmoeder, een tante, een nicht, een voorlees oma, een vriendin, een collega, een coach. Verder heb ik een eigen huis en een tweede huis in Spanje waar ik erg veel plezier van heb, ik ben gek op reizen, ik vind het leuk om te wandelen en ik blog graag over mijn leven.

Dit allemaal zorgt ervoor dat ik ben zoals ik ben en al die dingen geven mijn leven inhoud en geven me een uitlaatklep. Ik kan misschien nog wel een paar dingen verzinnen die bij me horen maar hetgene wat ik opgenoemd heb geeft wel de belangrijkste dingen weer.

Maar waar ik op dit moment het meest van geniet is van oma zijn, ik kan gewoon niet goed genoeg omschrijven hoe die kleine dame mijn leven heeft verrijkt. Elke dinsdag is ze hier de hele dag en vaak ook op vrijdag nog een paar uurtjes en vaak in het weekend zien we haar samen met haar ouders ook nog. Zo’n schatje om je heen hebben zorgt voor zoveel geluksgevoel. De eerste stapjes, de eerste woordjes, de leergierigheid, de hele wereld willen ontdekken en een energie voor 10.

Ik heb het allemaal al 2x meegemaakt met mijn eigen kinderen maar oma zijn is echt een bonus en het lijkt wel of je er nog meer van kan genieten en dat komt natuurlijk zoals ze altijd al zeggen, je hebt alleen de lusten en niet de lasten. Nu kan ze ook mijn al naam zeggen, oma Ira dit, oma Ira dat hoor ik de hele tijd nou en dan smelt je toch. Ik ben een gelukkige oma.

← Oudere berichten
Nieuwere berichten →

Meest recente berichten

  • Rome dag 5
  • Rome dag 4
  • Rome dag 3
  • Rome dag 2
  • Rome dag 1

Archief

Hacienda la Suerte

Hacienda la Suerte

Blog op WordPress.com.

  • Abonneren Geabonneerd
    • Spaansgeluk
    • Voeg je bij 48 andere abonnees
    • Heb je al een WordPress.com-account? Nu inloggen.
    • Spaansgeluk
    • Abonneren Geabonneerd
    • Aanmelden
    • Inloggen
    • Deze inhoud rapporteren
    • Site in de Reader weergeven
    • Beheer abonnementen
    • Deze balk inklappen

Reacties laden....