• About me

Spaansgeluk

~ www.haciendalasuerte.com

Spaansgeluk

Auteur Archief: spaansgeluk

Onze Mexico reis 2024

09 vrijdag feb 2024

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Nederland

≈ Een reactie plaatsen

Het nieuwe jaar is goed gestart we hebben het druk gehad de laatste weken. Leuke familie en vrienden etentjes gehad. Daardoor een excuus om niet te gaan lijnen want je gaat je vrienden geen mager gerechtje voorschotelen met alleen een glas water. We zullen een ijzeren discipline nodig gaan hebben om de overtollige kilo’s eraf te krijgen. Ik had er graag voor onze vakantie al wat vanaf gehad maar nu komt dat na onze vakantie wel weer. Tevens hebben we het de laatste weken erg druk gehad op het werk, we gaan straks 3.5 week op vakantie en daardoor wilden we van te voren veel zaken klaar hebben en goede werkinstructies achter laten. Mede daardoor s’avonds geen fut gehad om te bloggen de laatste periode. Maar wees gerust de komende dagen zullen jullie weer overspoeld worden met vele verhalen want we gaan genoeg avonturen beleven in Mexico.

Alles heb ik van te voren geregeld, vele uurtjes ben ik bezig geweest om een leuk reisprogramma op te stellen. De leukste hotels te zoeken en ik heb leuke restaurants tips verzameld. Mexico is een heel groot land en dit keer beperken we ons bezoek tot de provincies Yucatán en Quintana Roo.

We hebben er zin in. Natuurlijk in de eerste plaatst om te zien waar onze dochter nu woont maar ook om te ervaren hoe het land is waar ze is gaan wonen. Mexico is echt huge het is 48x groter dan Nederland en er wonen 129 miljoen mensen, ongelofelijk wat een aantallen.

We gaan dit avontuur beleven met een groot deel van de familie. Onze zoon Jairo met zijn vrouw Daisy en onze kleindochter Fallon gaan de volledige 3.5 week mee en Elvira de zus van mijn man Lesley gaat ook 10 dagen mee.

We hebben al enorme voorpret gehad en nu is het zover. Onze reis gaat er als het volgt uitzien:

2 dagen Cancun

2 dagen Playa del Carmen

2 dagen Bacalar

2 dagen Tulum

1 dag Izamal

2 dagen Merida

1 dag Valladolid

3 dagen Holbox

1 dag Cancun

7 dagen Isla Muyeres

Het wordt dus een heel gevarieerde reis met toeristische dingen, traditionele en authentieke dingen, hippe dingen en veel strand en zwembad en we gaan zeker veel taco’s eten. De gerechten in Mexico zijn wel anders dan dat we ze gewend zijn in Nederland. Zo krijg je hier zachte tortilla’s als je taco’s besteld en van oorsprong wordt er vooral gekookt met inheemse ingrediënten zoals maïs, avocado, bonen en cacao en er wordt veel koriander gebruikt.

Ik ben ook bijzonder benieuwd naar de Maya cultuur, dus er staan uiteraard ook tempel bezoeken op het programma maar ik ben ook nieuwgierig naar de cenotes.

Een cenote is een grot of poel gevuld met fris
en helder water, er zijn duizenden (geregistreerde en niet-geregistreerde) cenotes te vinden, we zullen er een aantal gaan bezoeken.            Na vele nachtjes aftellen is het nu eindelijk zover, Mexico here we come, olé.

Een sfeervol vakantiehuis

31 zondag dec 2023

Posted by spaansgeluk in op zoek naar Spaansgeluk

≈ Een reactie plaatsen

Tags

hacienda-la-suerte, haciendalasuerte, lastminute-vakantie-spanje, spaansgeluk, vakantie-spanje, vakantiehuis, vakantiehuis-Andalusië, vakantiehuis-huren, vakantiehuis-in-andalusie, vakantiehuis-malaga, vakantiehuis-zuidspanje, vakantiehuizen, vakantievilla, vakantievilla-Spanje, vakantiewoning

Op het domein van Hacienda la Suerte ligt een prachtige cortijo, ons tweede huis, een fijne plek waar we ons helemaal thuis voelen. Het is ook een heerlijke plek voor onze familie, zij komen hier ook graag. Slechts een paar weken per jaar zetten we ons huis open voor de verhuur aan gasten.

Een vakantiehuis, waar de eigenaren zelf ook vaak verblijven, weerspiegeld de persoonlijkheid en smaak van de eigenaars waardoor het persoonlijker en gezelliger aanvoelt. Het is geen praktisch, strak ingerichte plek zonder sfeer. Maar warm en knus, het is een verblijf waar een ziel in zit.

Het is een unieke plek en dat vergt ook een unieke inrichting. Tegenwoordig zie je dat vele hun huis in de zelfde stijl inrichten en daardoor heb je geen idee als je binnen staat waar je eigenlijk bent. Niet in welke plaats, niet in welk land en niet in welk type huis. Het is allemaal visgraat, stalen deuren en industrieel of hotel chique. De persoonlijke touch is ver te zoeken. Natuurlijk mag je dat mooi vinden, dat vind ik ook echt wel, maar uniek is het niet.

Hacienda la Suerte heeft een eigen stijl afgestemd op de locatie en het type huis en daardoor is het zo’n charmante unieke plek geworden, dat de comfort van thuis combineert met de opwinding van reizen.

Daar gaan wij, onze familie, vrienden en gasten in 2024 weer heerlijk van genieten.

Ik kan niet wachten tot de nieuwe buitenkeuken klaar is want dan hebben we nog een extra plekje waar we kunnen chillen. 2024 heeft vast nog vele andere mooie dingen voor ons in petto. Ik heb er zin in!

Familie en vrienden

24 zondag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Nederland

≈ Een reactie plaatsen

We zijn slechts 2 weken terug uit Spanje maar het voelt veel langer en dat komt omdat we veel ondernomen hebben de afgelopen dagen. We hadden een marathon aan vrienden afspraken. Natuurlijk moest er ook gewoon gewerkt worden en dat doen we beide full time maar de avonden in het weekend waren bezet.

We kwamen 10 december thuis en op vrijdag 15 december waren we gezellig bij onze vrienden Rinus en Catrien uitgenodigd. Dit keer niet aan tafel voor een 3 gangen menu zoals we normaal doen maar hapjes bij de openhaard. Rinus had zijn heup gebroken en zat toch iets comfortabeler op de bank dan op een stoel. Een ongeluk zit in een klein hoekje maar hij is hier wel helaas even zoet mee. Tot overmaat van ramp gaat nu hun mooie reis naar Zuid Amerika niet door.

De dag erna op zaterdag gingen we eerst naar mijn ouders toe voor een kopje koffie/thee en lekker kletsen over onze vakantie in ons geliefde Spaanse huis. Daarna reden we door naar onze vrienden Joyce en Job in Hilversum waar de tafel prachtig gedekt was en we een huisgekookte Indische rijsttafel voorgeschoteld kregen. Echt verrukkelijk.

Op zondag haalde ik mijn Amsterdamse vriendinnen Petra en Joke op om naar kasteel de Haar te gaan.

Daar was het event de limineuze nachten, een prachtige lichtjes tuin en er werd een sprookje verteld. Eerst hadden we nog even lekker gegeten in het leuke dorpje Haarzuilens om Joke haar 60 ste verjaardag te vieren. We hadden schitterend weer en dat maakte de lichtjestour extra mooi.

Maandag had ik op mijn werk een lunch, iedereen moest wat eten meenemen en dat was erg lekker en het was supergezellig om zo een druk jaar afte sluiten.

Ik werd door 1 van mijn collega’s verrast met een reep chocolade en een geurtje omdat ze zo blij is dat ik haar coach ben. Een dag erna kreeg ik met de post 3 flessen wijn van een andere collega. Echt super lief, dat doet een mens goed om te weten dat je gewaardeerd wordt.

Maar het feest hield niet op want toen ik donderdagavond thuis kwam na een gezellig etentje in Laren met mijn vriendin Doménique lag er een pakje voor me van Thiago en zijn ouders.

Ik lees al 3 jaar lang elke woensdag middag boekjes voor aan het 7 jarige lieve ventje. Zo attent, ik ben erg blij met mijn rituals pakketje. Na vrijdagochtend gewerkt te hebben had ik nog een date deze week en nu met mijn vriendin Paulette die ik al ken vanaf mijn 16e. We hadden lekker geluncht bij Staal in IJmuiden. We zijn weer bijgekletst met een lekker wijntje erbij. Omdat ik toch in de woonplaats van mijn ouders was ging ik daar ook nog even langs. Met de feestdagen zijn ze in Denemarken bij mijn broer en zo kon ik ze nog even een vervroegde kerstknuffel geven. De komende dagen is het kerst en daarna oud en nieuw dus nog meer familie en gezelligheid. Samen met onze lieve kleindochter zingen we kerstliedjes bij de boom. Oh Denneboom wat zijn je takken wonderschoon.

Ik realiseer me heel goed dat ik maar bof met al die gezellige vrienden en met mijn lieve familie. Ik geniet met volle teugen van mijn leven en ik maak veel plezier. Maar natuurlijk denken we ook met pijn in het hart aan degene die we moeten missen, daar branden we een extra kaarsje voor deze dagen.

Ik wens iedereen prettige kerstdagen en een top jaar voor 2024 met vele nieuwe avonturen.

Weer thuis na een fijne vakantie

11 maandag dec 2023

Posted by spaansgeluk in op zoek naar Spaansgeluk

≈ 1 reactie

Voordat we weer naar huis vertrokken hadden we nog even de nieuwe planten water gegeven want de komende paar dagen wordt het erg warm. Ik heb goede hoop dat ze gaan aanslaan, ze zijn geplant in een diep gat met extra goede aarde erbij en een goed gaasje eromheen ter bescherming. Nu een beetje zon en later deze week weer wat regen. We zullen het gaan zien in het voorjaar of ze de winter overleeft hebben.

Deze vakantie hadden we geslapen in kamer 1, dat is de grootste kamer boven met eigen badkamer.

We hadden nog nooit geslapen, in al die jaren, in deze romantische kamer.

De pijp van de pelletkachel komt door het plafond uit in deze slaapkamer en daardoor is de kou eruit. Tevens nog een extra cover op het bed en je slaapt als een roosje.

Ik ga weer met tegenzin naar huis, ik heb het hier altijd zo naar mijn zin. Maar ik moet nog even een paar jaartjes werken en dan kan ik zolang blijven als ik wil, maar voor nu adios huis van geluk.

Het valt me op dat ze bij easyjet steeds moeilijker doen met de bagage, iedereen moest zijn tas in het bakje doen en kijken of het voldoet aan de juiste maat. Een beetje gezeik vind ik dat, vele moesten bijbetalen en dan heb je het gelijk over €65, echt zo kinderachtig, heen doen ze gelukkig niet zo moeilijk, ik neem altijd behoorlijk wat mee en doe dat gewoon in een action shopper

De boekingen voor de zomer vakantie van 2024 beginnen in december al binnen te komen. Heerlijk vooruitzicht voor de families en dan is de buitenkeuken ook wel klaar denk ik, zo blijven we elk jaar iets verbeteren en verfraaien.

De komende dagen hebben we lekker veel afspraken met vrienden en dan alweer de gezellige kerstdagen, eind van de week maar een mooie boom kopen. Vast een mooiere dan die we in Spanje hadden haha.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen van de kerstdagen.

Tegels plakken

10 zondag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Vroeg het wekkertje vandaag want Lesley wilde de tegels die hij op maat gemaakt had gaan plakken.

Het aanmaken van de lijm en de precieze hoeveelheid lijm neerstrijken is best lastig maar het ging voorspoedig.

De nieuwe wasbak komt gelijk aan het aanrechtblad, dus daarom moest er een verlaagd plankje bij komen, verstevigd met metaal en daar komt de wasbak dan op.

Toen even bepalen hoe het verder opgelost moest gaan worden, we besloten dat er nog wat bakstenen naast moeten komen en dat afsmeren met capafina.

Dat klusje gaat Paco afmaken dus het plakken en op maat maken van de resterende tegels gaat Lesley de volgende keer doen.

Er gaat echt veel tijd inzitten. Maar je ziet het steeds mooier worden.

Ik hield me bezig vandaag met kleine klusjes, zoals de openhaard en pellet kachel schoonmaken. Nieuwe blokken hout en aanmaak houtjes aanvullen in de rietenmand binnen. De kerstboom weer opruimen. Wasje draaien, afwassen en een bezem door het huis. Alles weer even lekker fris.

Om twee uur vonden we het wel genoeg voor deze vakantie en besloten wat van het mooie weer te gaan genieten op het terras op het pleintje in Archidona. Het was 17 graden vandaag en we zagen op de weerapp dat de komende dagen de temperatuur gaat stijgen naar zelfs 23 graden op maandag. Hé echt balen dat we hier niet langer zijn.

Geïnspireerd door onze kleindochter waar we een filmpje van zagen op whatsapp terwijl ze kibbeling aan het eten was, bestelden wij een rosada frita. Ook lekker met saus, net zoals onze kleindochter daar zo van geniet. Het smaakte heerlijk.

Gezellig hoor zo hier op het plein waar de kerstboom van lichtjes staat te pronken, alleen overdag natuurlijk niet aan.

Terwijl we aan het kletsen waren hadden we het erover dat het echt perfect weer is om plantjes te planten. Daarom besloten we toch op de valreep om voor de tweede keer deze week het tuincentrum te bezoeken en er 6 oleanders bij te kopen en ook nog een valse peperboom. Uiteraard nog wat gaas erbij om die rondom het boompje te doen ter bescherming. Dus toen we weer thuis kwamen toch nog even aan de arbeid om die planten in de grond te zetten. Om 6 uur toen het donker werd plofte we eindelijk moe maar voldaan op de bank.

We kunnen ook nooit stil zitten hé als we hier zijn zeiden we tegen elkaar.

Om half 9 reden we naar Manolo om de vakantie af te sluiten.

We houden van dit plekje, geen poespas maar altijd lekker eten voor een goede prijs.

Tot onze verrassing was Miquel terug, hij begroette ons vriendelijk. Hij vertelde dat hij voor een paar maanden terug is, waarschijnlijk een half jaar. We spraken nog even hoe het verder gaat met hem. Leuk om hem weer te zien, aardige vent. Met een volle buik sloten we deze fijne vakantie af.

Wat een ontdekking

09 zaterdag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ 2 reacties

Deze dag geen klusdag maar een uitgeef dag. Allereerst togen we naar Malaga naar de Bauhaus. Gelukkig was deze open het is namelijk een feestdag en dan kan het zomaar zijn dat alles dicht is. Dat was 6 december wel het geval maar de bouwmarkt had vandaag aangepaste tijden. We hadden zo’n bouwvakkers busje gehuurd deze week en daar kunnen grote dingen in en daarom kochten we nu 4 nieuwe ligbedden, nou ondanks de grote wagen paste het maar net.

Verder nog een koper kleurige kraan gekocht voor de buitenkeuken en een paar zakken pellets voor de kachel en ik mocht alvast mijn kerstcadeau van Elvira kopen. Een mooie mand waar een pelletzak goed in past.

Een stukje lichter qua portemonee maar zwaarder van auto reden we naar een plekje tussen de dorpjes Riogordo en Comares. Daar waar wij bij de stier rechtdoorijden op de A92 moesten we nu rechtsaf en dan nog ongeveer een half uur rijden.

Ik had gereserveerd bij Finca Elements. De mensen die deze b&b runnen hebben ooit meegedaan aan een uitzending van Ik vertrek. Het grappige is dat eigenaar Marc eerst zelf als programmamaker gewerkt heeft bij Ik vertrek en nu zelf de sprong gemaakt heeft en alle valkuilen en troubels ook zelf ervaren heeft inmiddels. Ik heb toendertijd de uitzending wel gezien en wist eigenlijk helemaal niet dat ze ook van plan waren er een restaurant bij te openen.

Ik las dat een paar maanden geleden ergens en toen mijn neef Bob onlangs zei dat zij daar ook geweest waren om te eten en dat het erg leuk en lekker was besloot ik ook te reserveren.

Er bleek nog een uitzending gemaakt te zijn van hoe gaat het nu met? Net voor onze vakantie hadden Les en ik deze follow up uitzending nog even gekeken.

Zo leuk om het nu in het echt te zien. Aan de voorkant ziet het pand er niet bijzonder uit maar eenmaal binnen in het restaurant zie je dat het het super stijlvol en echt naar deze tijd is ingericht.

Ondanks dat het 18 graden was vandaag zaten we toch binnen omdat daar nu alleen de tafeltjes stonden.

Maar ik denk dat we deze dag, begin december, nog prima buiten hadden kunnen zitten.

De keuken is Asion fusion en er wordt gekookt door Madelon, wij werden echt verrast met de meest verrukkelijke gerechtjes die zij voor ons klaar maakte. Er werd aangeraden om per persoon 3 á 4 gerechtjes te bestellen.

Wij besloten er 3 pp te doen en allemaal verschillende te kiezen en alles door de helft te doen zodat we 6 smaken zouden proeven.

Ik moet zeggen echt alles was lekker. Ik zou alles zo nog een keer bestellen.

Les zei zelfs dat dit het lekkerste eten was wat hij in deze vakantie gegeten had en misschien ook wel in tijden daarvoor en ik kon het alleen maar beamen. Wat een ontdekking dit plekje.

We bestelden ook een toetje en deze was ook super. Les een ijskoffie en ik een brownie.

Hier gaan we zeker weten terug komen ondanks dat het 50 minuten rijden is vanaf ons huis. Echt een dikke aanrader. Het grappige is dat we onderweg hier naar toe op een kruispunt stonden waar bordjes stonden van diverse b&b ’s en wij zagen een naam die ons bekend voor kwam namelijk Algarrobo, hier waren wij ooit jaren geleden geweest, nog voordat we ons huis hadden.

We konden nog goed herinneren dat ze ezeltjes hadden en een trap die gemaakt was met stenen uit de rivier en dat ze toen vertelde dat de koning eigenaar is van alle rivieren in Spanje en dat ze de trap daarom ook koningstrap noemden.

Wij hebben ook een trap van stenen. Zullen we die dan ook maar de koningstrap noemen en dat verhaal erbij vertellen wat dat maakt indruk, bij ons iedergeval wel want we wisten het na 13 jaar nog steeds te herinneren.

Het zonnetje komt door

08 vrijdag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Ach wat fijn het zonnetje komt tevoorschijn achter de wolken, het is 15 graden nu. We gaan weer lekker buiten aan het werk vandaag. Les voelt zich iets beter maar moet het wel nog rustig aan doen. Dat is super moeilijk voor hem want hij steekt graag zijn handen uit de mouwen.

Soms voel ik mezelf een beetje dom want ik bedenk wat vanachter mijn bureau maar heb soms niet ingecalculeerd hoeveel werk dat wel niet is. Ik dacht ik ga deze vakantie het onkruid uit de tuin halen en stenen rond de nieuwe plantjes plaatsen en de oleanders even snoeien maar dat is toch wel inspannend werk en meer dan ik dacht.

Er zit een verschrikkelijk plantje tussen de zahorra dus ik moet blij zijn als ik er een paar weg krijg het is een soort wilde krokus met bolletjes vast in de grond. Nou ik doe wat ik kan deze vakantie, de rest van het werk moet ik dan opschuiven naar de volgende keer.

Ik denk vaak dat we in een week zoveel klusjes kunnen afmaken maar de werkelijkheid valt tegen.

Neem nu het tegelen van het aanrecht blad het is niet alleen plakken, Les en ik zijn eerst al 2 uur bezig geweest met het schoonmaken en afschuren zodat de oppervlakte recht is. Toen is Les gaan meten en daarna met de slijpzaag het op maat gaan maken. Dat is nog niet klaar pas als alles op maat is kun je gaan plakken.

Paco zal van de week de wasbak erin gaan zetten en daarna moet dan ook weer goed gemeten worden om de tegels daar goed aan te laten sluiten. Totdat het donker werd hebben we gewerkt.

Tussen de middag aten we een mie soepje en vanavond lekker uiteten bij La Cocina, Indiaanse avond.

Ik had de samosa’a vooraf en Les de kebab en beide hadden we een kipcurry.

Zoals altijd hier was alles onwijs lekker.

Toen we weer naar huis reden zagen we de mooie versiering met lichtjes.

Zowel in Iznajar als Tapia hadden ze hun best gedaan.

Boompjes planten

07 donderdag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Als ik het voor het zeggen had zou ik zeggen prima als het s’nachts regent maar dan wel overdag de zon maar helaas de werkelijk is anders.

De regen was niet opgehouden toen ik wakker werd dus besloot ik om me nog even om te draaien en te dromen over de mooie tegels en de natuurstenen wasbak voor de buiten keuken.

Wat later dan normaal gingen we ons bed uit en gelukkig was het toen wel droog, alleen de zon was er niet maar het is wel 13 graden en dat is een prima temperatuurtje om in de tuin te werken. Ik vroeg of Les zich fit genoeg voelde om me te helpen om de 4 valse peperbomen te planten. Hij voelde zich iets beter dus hij hielp met het graven van 2 gaten en de andere twee gaten deed ik. De grond hier is van die stevige oranje klei dus het viel niet mee.

Les was kapot en toen moesten er ook nog gaasjes omheen geknipt worden zodat de konijnen eraf blijven. Hij ging er even bij zitten, die schat van me was nog niet hersteld, het koste hem veel moeite.

Tussen de middag beloonden we onszelf met een lunch bij La Paloma, de lunch is onze enige maaltijd van de dag de laatste dagen, dus we genieten er uitbundig van.

Ik had een pastela en deze was gevuld met kip en Marokkaanse kruiden en er zat honing bij. Les had een kippenbout ook met Marokkaanse kruiden. Drie keer raden waar de kokkin vandaan komt.

Ze hadden een gezellige kerstboom staan en dat vind ik toch altijd erbij horen deze periode hoewel ze dat in Spanje niet vaak doen merken we, er worden meer lichtjes gebruikt.

Na de lunch ging ik nog even wat houtjes zoeken en daarna nog wat onkruid weghalen en blaadjes aanvegen. Dat werk houdt nooit op, elke dag kun je weer opnieuw beginnen.

Vanavond lekker niks doen voor de knisperende haard, even onze top 2000 lijst invullen. Je mag 35 nummers kiezen, moeilijk hoor om je mooiste nummers te bedenken maar ik heb het maar van mijn mood van het moment laten afhangen, ik heb Elvis maar ook de vertolking van Willie Nelson erin gezet met You are always on my mind en dat slaat natuurlijk op mijn lieve man Lesley.

Even uitzieken

05 dinsdag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Het was een zwaar nachtje voor Les, veel hoesten en dat had natuurlijk invloed op onze nachtrust. Ik stond om 9 uur op en liet mijn zieke mannetje nog even lekker uitslapen. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt want ziek zijn op je vakantie is natuurlijk niet leuk. Onze klusjesman kwam even praten over het gedane werk en over wat er nog te doen valt.

De bbq moet nog afgemaakt worden, we hadden het erover dat we geen open bbq kunnen hebben onder de overkapping dus daar moet een oplossing voor bedacht worden, je wilt natuurlijk geen brand. Hij vertelde dat hij al eens een mooie bbq gemaakt had bij een Engelsman en vroeg of ik mee ging kijken bij het huis hier een paar km vandaan.

De voorbeeld bbq viel in de smaak dus we spraken af dat het zoiets moet gaan worden alleen moet de uitgang aan de zijkant komen want ik wil geen gat in mijn nieuwe dakje. Ik vind het altijd leuk om andermans huizen te bekijken en zien wat een ander ervan gemaakt heeft.

Dit huis lag mooi en is leuk met die flagstones maar persoonlijk vind ik het wel iets te druk.

We hadden ook nog wat zahorra over en Paco vroeg waar hij dat kwijt moest. Het beste is aan de zijkant van het pad, zei ik, dus hij ging aan de slag met zijn karretje.

Ondertussen ging ik de brandnetels die nu overal opkomen te lijf.

Tevens weer de jeu de boules baan hersteld en ik heb de losse hout stukjes die van de palen waren afgezaagd in het houthok neergelegd, dat zal goed branden in de openhaard. Bouwvakkers doen goed werk maar opruimen kan soms beter haha.

Ik kon Les overtuigen om toch mee te gaan om te lunchen want eten moet je toch. We reden naar Caserio de San Benito omdat we toch in Antequera moesten zijn voor een paar andere dingen. Helaas deze week geen goedkoop menu del dia vanwege de feestdagen deze week. Dan maar van de kaart, Les koos een kippetje met een lekker zoet rozijnensausje en ik had de solomillo de ternera.

Om te smullen, boterzacht! Het was druk in het restaurant we moesten boven zitten, ook daar liep het aardig vol, mensen komen hier graag, het eten is ook altijd erg goed. Na de lunch reden we door naar het tuincentrum om 4 falso pimento bomen te kopen. Nu maar hopen dat ze gaan aanslaan en snel groeien. Morgen maar goed diep planten met extra goede aarde erbij. Daarna reden we naar een plek waar ze mooie wasbakken verkopen voor een redelijke prijs, deze is het geworden, mooi rustiek.

Ik denk dat het erg mooi zal gaan staan. Het wordt een mooi keukentje maar de kosten wordt wel steeds hoger, slik.

Omdat we vanavond lekker thuis blijven heb ik toch maar even een kerstboompje opgezet voor extra sfeer, gezellig!

Regen in Spanje

05 dinsdag dec 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Het is te droog in alle zuidelijke landen, de watervoorraad slinkt en dat is ernstig. Regen is daarom een geschenk. Helaas hebben wij genoeg in Nederland en hopen in Spanje altijd op zon maar we weten natuurlijk ook wel dat water hier broodnodig is dus we klagen maar niet. In de nacht had het geregent in Malaga en de straten waren nat toen we wakker werden. De temperatuur was 5 graden gedaald. Ons huis ligt 50 minuten het binnenland in dus daar zal het nog wel een paar graatjes kouder zijn vrees ik. Maar eerst stonden er nog wat verplichtingen op het programma. Als eerste hadden we een afspraak om half 10 bij de Sabadell bank, we moeten onze paspoort gegevens gaan updaten. Vorige keer dat we in Spanje waren liepen we daarvoor zo een filiaal binnen, nou dat kon dus niet daarvoor moest echt een afspraak gemaakt worden want er kwam veel papierwerk bij kijken zei de balie medewerker. Nu echter hadden we het idee dat het helemaal niet nodig was want toen we binnen kwamen en vertelden dat we een afspraak hadden werd er zeer ongeïnteresseerd verteld dat we gewoon in de rij moesten staan, net zoals de mensen die een geldtransactie kwamen doen. Toen ik aan de beurt was en zei dat we een afspraak hadden vroeg ze of het een update was en ik ja zei maakte ze een kopie van ons paspoort en binnen 5 minuten stonden we weer buiten. Nou ja raar hoor dat dat vorige keer niet kon.

Bij het koffie tentje Julieta (die overal filialen heeft in de stad) bestelden we wat te drinken en een croissantje en daarna gingen we met de trein terug naar de luchthaven om onze auto op te halen.

Ondertussen begon de hoest bij Lesley weer op te spelen, vorige week was hij ziek geweest en helaas kwamen alle kwalen weer terug, met koorts en al. Dus na een bezoek aan de Ikea waar we 3 kleine tafels kochten en een bezoek aan de Obrimart waar we tegels kochten voor het aanrechtblad reden we maar richting ons huis en sloegen de Bauhaus maar over, dat komt van de week wel weer.

We dachten bij Manolo te gaan lunchen maar deze was dicht, geen idee waarom want op de deur stond niks, misschien wintertijden.

We reden toen door naar Montecillo waar we een broodje warm vlees bestelden.

Heerlijk binnen voor het haardje. Het was fris buiten, 9 graden en het regende. Voor ons echt balen, de afgelopen weken was het prachtig weer maar nu even niet.

Toen we bij ons huis aankwamen zette Les direct de twee pelletkachels aan, één in de keuken en één in de huiskamer en ook nog de openhaard in de huiskamer om snel de warmte in de stenen te laten komen en binnen 2 uur was het gelukkig 18 graden binnen.

Les dook op de bank met een paar paracetemol en ik ging in de regen even de werkzaamheden inspecteren die uitgevoerd waren tijdens onze afwezigheid.

De buitenkeuken vordert. Echt mooi al hoor maar nog niet af, er moet door Les nog het één en ander gedaan worden.

De komende week maar even kijken hoe Les zich voelt en anders komt het in het voorjaar wel weer.

← Oudere berichten
Nieuwere berichten →

Meest recente berichten

  • Rome dag 5
  • Rome dag 4
  • Rome dag 3
  • Rome dag 2
  • Rome dag 1

Archief

Hacienda la Suerte

Hacienda la Suerte

Blog op WordPress.com.

  • Abonneren Geabonneerd
    • Spaansgeluk
    • Voeg je bij 48 andere abonnees
    • Heb je al een WordPress.com-account? Nu inloggen.
    • Spaansgeluk
    • Abonneren Geabonneerd
    • Aanmelden
    • Inloggen
    • Deze inhoud rapporteren
    • Site in de Reader weergeven
    • Beheer abonnementen
    • Deze balk inklappen

Reacties laden....