• About me

Spaansgeluk

~ www.haciendalasuerte.com

Spaansgeluk

Auteur Archief: spaansgeluk

Van de herfst naar de zomer

25 maandag sep 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ 1 reactie

De herfst is begonnen en hier in Nederland is dat goed merkbaar. Wat een weer, ik vind het maar niks die regen en die wind, binnenkort moet de kachel al weer aan. Onze pelletkachel hebben we een servicebeurt laten geven dus die staat er weer startklaar voor. Maar voordat deze aan gaat gaan we gelukkig eerst nog even 2.5 week naar Spanje. Ook daar is het herfst maar daar is niks van te merken, het weer is nog steeds zomers. De temperatuur is overdag rond de 28 graden.

Midden in de nacht werd onze zoon opgetrommeld om ons naar de luchthaven te brengen. De regen kwam die vroege morgen met bakken uit de lucht. Daarom zo fijn om dan na 2.5 uur uit het vliegtuig te stappen en de zon weer op onze huid te voelen. Je stemming is gelijk 90 graden positief gedraaid. Laten we eerst even lekker een terrasje pakken zeiden we tegen elkaar. We reden naar Archidona, daar heb je een onwijs mooi plein met allemaal restaurantjes. Per toeval ontdekten we een super parkeerplaats, slechts een klein stukje lopen van het plein. Deze secret gaan we delen met mijn ouders zodat zij ook makkelijk zonder al te veel gedoe de volgende keer als ze naar Spanje komen hier weer eens wat kunnen drinken, sinds mijn vader slecht ter been is zijn ze hier namelijk niet meer geweest.

Bar la Plaza is een bar naar ons hart. Bij elk drankje, of je nu kiest voor bier, wijn of een frisje krijg je een gratis tapasje en dat voor maar €2.20. Je hebt bij 3 drankjes dus gelijk je lunch binnen.

Na dit ontspannen momentje zijn we bij onze vaste supermarkt de Mercadona boodschappen gaan doen. Toen reden we naar ons huis. Hoe zal het er bijstaan na het zomerseizoen. Er staat wel wat onkruid maar dat kunnen we makkelijk weg trekken in een paar uurtjes. Verder zag het huis er binnen goed uit, het schoonmaak team had het weer netjes voor ons achter gelaten. Buiten waren de kussens op 1 hoop gelegd en afgedekt tegen de regen die hier vorige week is gevallen. Dat gaan we morgen pas weer allemaal netjes terug leggen. Nu even niks en genieten van de zon en de omgeving.

Om 21 uur reden we naar het restaurant naast het BP benzine station richting Iznajar. El Montecillo bestond al maar is overgenomen door nieuwe eigenaren. Dit zijn geen onbekende zij hebben voorheen een tapasbar gerund in het centrum van Iznajar. Ze maken heerlijke tapas dus zo blij dat we ze weer kunnen proeven en dan een stukje dichterbij voor ons. De kip kerry is onze favoriet. Mijn Spaans is ook niet meer zo best want ik dacht kippevleugeltjes te bestellen maar ik kreeg gefrituurde olijven haha. Normaal zou ik dat nooit bestellen. Maar wat smaakte dat verrassend lekker zeg.

Ik ben blij dat we s’ avonds weer 1 persoons tapas kunnen bestellen nabij ons huis want bij diverse restaurants staat dat alleen nog maar door de weeks tussen de middag op het bord. Ook leuk voor onze gasten dat ze de echte Spaanse tapas kunnen proeven want in Nederland is het net even anders allemaal. We zullen hier de komende weken wel vaker even gaan aanwippen om ze te sponseren met hun nieuwe start en dat voelt als een win win situatie.

Slechte tijden

24 zondag sep 2023

Posted by spaansgeluk in belevenissen in de wereld

≈ Een reactie plaatsen

Het is een alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven en dat heeft alles te maken met de rot tijd die onze familie door heeft gemaakt en maakt. Lesley zijn onwijs sympathieke neef is onlangs overleden. Hij was nog net geen 50. Zo onwijs verdrietig en zoveel pijn doet dat. Het is bijna ondraaglijk voor Lesley zijn zus om weer een zoon te moeten verliezen. Enorm triest ook voor zijn gezin die onwijs sterk moeten zijn om dit verdriet te moeten dragen. Ik blog graag over leuke dingen maar helaas bestaat het leven niet alleen uit leuke dingen. Dit grote verlies doet je wederom realiseren dat je nooit weet wanneer het jouw tijd is dus daarom moet je maar proberen alles uit het leven te halen. Elke dag opnieuw. Niet makkelijk altijd natuurlijk maar het is wel het proberen waard. Zorg dat de tijd dat je leeft de moeite waard is. Les zijn neef was een veelzijdig man en heeft vele passies tot werkelijkheid laten worden. Hij heeft genoten van zijn leven. Daarom zo zuur dat het leven juist hem niet langer gegund is, hij wilde nog zo graag en heeft tot aan het laatst aan toe enorm gevochten. Echt respect voor hem en hij is een groot voorbeeld voor ons allen. We gaan hem missen.

Onze dochter die nu naar Mexico vertrokken is om samen te gaan wonen met haar vriend heeft ook dat motto om te genieten van elke dag. Pluk de dag. Viva la vida. Het is ver weg Mexico ja en ze zal haar familie gaan missen ja, maar ze gaat wel een nieuw avontuur aan. Je kan beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt dan niet gedaan hebt. Daarom gaat ze ervoor. Goed zo schat. Ik hoop dat je heel gelukkig blijft met Arturo. Gelukkig kom je elke twee maanden nog voorlopig even naar Nederland en zo kunnen wij ook langzaam wennen en dat is heel fijn.

Spanje ons aller favorietje

31 donderdag aug 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ 1 reactie

De zomergasten zijn weer vertrokken uit ons Spaanse huis en ze hebben het allemaal enorm naar hun zin gehad.

Tijdens het app verkeer wat ik met de Nederlandse gasten had vertelden ze me dat het ook hun wens is om ooit een tweede huis te hebben in Spanje. Onze Belgische gasten hadden zelfs een pand in de buurt gezien en vroegen ons of we wisten wie het huis te koop had staan en we hebben ze de site van onze makelaar gegeven. Van onze Engelse gasten hoorden we dat ze ook aan het kijken waren omdat zo’n plekje als wat wij hebben in Andalusië ook hun ideaal is.

Op mijn werk zei laatst een collega hoe heb je dat allemaal geregeld, vertel eens wat komt er allemaal bij kijken om een hypotheek te regelen voor een tweede huis in Spanje want ik wil ook iets gaan kopen.

Een tijdje geleden op een verjaardag van een vriendin zat ik te praten over koetjes en kalfjes met een vriend van haar en daarna kwam het gesprek op ons Spaanse huis en hij vertelde toen dat ze ook plannen hebben in de toekomst voor een huisje in het buitenland en wie weet wordt dat ook wel Spanje. Mijn vriendin zelf denkt er ook serieus over na om over een paar jaar helemaal naar Spanje te verkassen. Zelfs mijn eigen broer is gek op Spanje en fantaseert over een plekje ooit daar vlakbij de kust.

Iedereen van onze familie geniet van de Hacienda en onze kinderen sluiten het ook niet uit om wellicht ooit in de toekomst in Spanje te gaan wonen, zoveel vrijheid en niet zo dat gejaag. Vele maanden per jaar mooi weer en heerlijke zwoele zomeravonden, wie wil dat nu niet.

Vele televisie programma’s over huizen in buitenland worden verslonden en zijn enorm populair. Het lijkt wel of het iedereen zijn droom is en wij hebben het gewoon waar gemaakt! Ik raak er zelf ook niet over uitgepraat, het is namelijk zo fijn en een groot geluk om zo’n paradijs te hebben.

Daarom blijf ik maar schetsjes maken en ga ik door met plannen maken over verbeteringen om ons paleisje steeds fijner te maken. Het bezorgd me een mooie hobby in mijn leven en ik fantaseer erop los wat we allemaal nog kunnen gaan doen.

Vorige keer had ik een mooie steen met kristallen erop gevonden op ons land, wie weet met meer graven tussen de rotsen vinden we wel een echte waardevolle edelsteen want dat hebben we wel nodig met al mijn ideeën, of een geldboompje ipv vijgen boom haha

Trots op mijn Doctorandus

16 woensdag aug 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Nederland

≈ Een reactie plaatsen

Ik heb Lesley leren kennen op de Middelbare Hotelschool, we waren 19 jaar. We zijn gaan samenwonen toen we 21 waren en met 22 jaar gingen we trouwen en toen we 23 jaar waren kwam ons eerste kindje en toen we 26 waren ons tweede kindje. Onze studie was er een beetje bij ingeschoten we hadden het te druk met elkaar en later met ons gezin. Bij Lesley begon het toch weer te kriebelen en hij wilde toch ooit zijn HBO halen, dat zou hem helpen om zijn carrière een boost te geven en toen hij 35 was had hij dat in de pocket, dat viel niet mee met twee opgroeiende kinderen maar hij had het voor elkaar gekregen.

Toen de kinderen de deur uit waren had hij nog steeds ambitie maar eerst hadden we al onze vrije tijd nodig voor ons tweede huis in Spanje. Toen dat klaar was, nou ja klaar, ik bedoel toen daar niet heel veel grote dingen meer aangedaan moesten worden, dook hij weer de studie boeken in om zijn master te gaan halen. Hoe verzin je zoiets. Ik moet er werkelijk niet aan denken maar hij wel, eerst een half jaar een pre master en toen voor zijn echte master. Het waren behoorlijk wat zweetdruppeltjes en vooral zijn scriptie was een enorme kluif, maar hij heeft het geflikt.

Ik ben zo trots op hem. Hij doet er luchtig over, wilde ook niet naar de officiële diploma uitreiking, nee hoor stuur maar op zei hij tegen de open universiteit.

Afgelopen vrijdag lag hij dan in de bus. Post voor meneer Seur MSc. Wouh wat staat dat goed. Hij mag zichzelf ook Drs. Seur noemen. Past misschien meer bij mijn leeftijd grapte hij.

Ik vind het echt een prestatie en ik ben reuze trots op hem. Van mij mag je een mooi horloge uitzoeken zei ik, maar ach ik vind zoveel mooi zei hij ik kan toch niet kiezen en het is zo duur. Hij heeft dat niet voor zichzelf over. Tja ik kan het niet kopen voor hem want het is iets persoonlijks.

Dan maar saampjes vieren met zijn lievelings eten. Heerlijk Indonesisch, allemaal schaaltjes met zalige gerechtjes.

Met ons gezin gaan we het wel vieren aankomend jaar in Mexico op een idyllisch plekje waar we met z’n allen naar toe gaan, om te kijken hoe onze dochter daar woont. Ze gaat daar namelijk vanaf september wonen. Ik zit nu al te kijken om een mooi plekje te boeken aan het meer van Bacalar, wat een look a like is van de Malediven.

Daar kunnen we vast proosten op Lesley met een lekkere Margarita in ons hand.

Volle weekends

07 maandag aug 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Nederland

≈ Een reactie plaatsen

Sinds we terug zijn uit Spanje is het gewone leventje al snel weer de realiteit. Werken, werken, de hele week, dus weer veel stil zitten en s’avonds uitgeblust van al dat hersenengekraak op de bank zitten en krimi’s kijken. Beetje saai en heel anders dan ons leventje in Spanje waar we altijd fysiek bezig zijn. Het mooiste momentje van de week is dinsdag als ik op onze kleindochter pas. De weekenden zijn ook altijd gezellig met familie en/of vrienden bezoekjes of uitstapjes.

Agelopen weekend was natuurlijk de big party van Fallon haar 2e verjaardag. Wat zat ze te genieten, soms werd ze wel een beetje verlegen van al die aandacht.

De Minnie Mouse taart gemaakt door haar tante was een geweldige hit.

Alle cadeaus waren prachtig, ze kan volgens mij het hele jaar elke dag met wat anders spelen zo verwent is ze.

Het weekend ervoor waren Chey en ik naar Ameland geweest samen met Gerbranda en Maurien.

Gerbranda komt van oorsprong van Ameland en sinds een paar jaar heeft ze een eigen plekje op het Eiland, ze gaat er regelmatig naar toe, zeker nu ze met prepensioen is.

Een heerlijk chalet vlakbij de vuurtoren.

Maar ook dichtbij het strand.

Aan de rand van het park heb je ook een prachtig wandelgebied.

We hebben enorm genoten van 2 nachtjes Ameland, veel gewandeld, lekker gegeten en vooral heerlijk bij gekletst.

Heel gezellig samen met onze dochters.

De meiden kennen elkaar al vanaf hun 2e jaar omdat de mama’s vriendinnen zijn geworden in de periode dat we in Friesland gewoond hebben.

Ondanks dat wij nu alweer jaren in Noord-Holland wonen zien we elkaar nog regelmatig en blijven dan altijd een weekendje bij elkaar. Zij wonen nog steeds in Friesland maar hebben behalve een huisje op Ameland ook nog een huisje in Hulshorst waar we ook wel eens afspreken. In Spanje zijn ze ook al een paar keer geweest. Zo komen we nog eens ergens. Heel waardevol zo’n speciale vriendschap.

Fallon 2 jaar

04 vrijdag aug 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Nederland

≈ 2 reacties

Ons lieve schatteboutje is vandaag 4 augustus alweer 2 jaar geworden.

Wat gaat de tijd toch snel, je ziet vooral aan haar lange haartjes dat ze een jaartje verder is. Dit was vorig jaar augustus toen oma en opa langs kwamen in Duitsland toen ze daar een lang weekend waren en je ziet echt dat ze nu groter en een flink stuk wijzer is geworden. Er gebeurd veel in zo’n jaartje.

Haar kleine snoetje is nog steeds een lachebekje, ze heeft een prettig zonnig karaktertje. Echt een heerlijk grietje waar we allemaal erg van genieten. Haar feestje wordt morgen gevierd, wat zal ze dat leuk gaan vinden, iedereen die voor haar gaat zingen en ze kan dan lekker veel cadeautjes uitpakken en snoepen van een mooie taart die tante Elvira weer gaat maken voor haar. Wie is er jarig vandaag, ikke zegt ze eigenwijs.

Laatste dag

09 zondag jul 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Alles ziet er weer netjes uit zo jammer dat we het niet perfect hebben kunnen afsluiten (vanwege de lekkage). Gisteravond was wel echt perfect want we zijn gaan eten bij bar la Tasca in Villanueva de Algaidas. We hadden deze tip al een tijdje geleden gekregen van Joost en Tatienne van Casa Valle de Oro. 

We waren er al eens heen gereden maar toen bleek het restaurant net op vakantie te zijn, wat een pech was dat toen. Nu leek het er weer op want de deur was dicht, maar wat bleek de ingang in de zomer is aan de andere kant van het pand en om daar te komen moet je de straat uitlopen, de hoek om, 100 meter lopen en dan weer de hoek om en dan kom je in een andere straat uit. Niks aan de buitenkant lijkt erop dat het een restaurant is. Het lijkt meer vanaf de straatkant op een binnenplaatsje van een privé huis maar als je dan een stukje dieper loopt zie je tafeltjes staan.

Wat een geweldige plek is dit zeg je raakt niet uitgekeken er is zoveel te bewonderen. Diverse Planten, schilderijtjes oude materialen etc etc.

Nadat we onze drankjes bestelden kwam de vriendelijke eigenaar met een bord waar verschillende kleine gerechtjes stonden op geschreven. Onze bestelling moesten we zelf opschrijven op een briefje en dat aan de kokkin Rosa geven en toen dook zij de keuken in en er ontstonden heerlijke geuren. De drankjes werden heel slim niet op een dienblad gebracht maar in een mandje.

We hadden 3 tapas gerechtjes pp en lekker dat ze waren en ook best groot. Met 3 zit je echt vol. Toen het donker werd werd het plekje nog magischer.

De rekening was verrassend laag. Ik vond het echt helemaal geweldig hier. Ik wou dat we het eerder ontdekt hadden want deze plek hoort nu echt bij mijn top 5 van leukste restaurants hier in de omgeving. 

Zo fijn om met zo’n leuke belevenis de vakantie af te sluiten. Wat zijn de weken omgevlogen. Wat hebben we genoten en wat hebben we weer veel beleefd, het verveeld nooit hier, je snapt denk ik wel dat we geen zin hadden om naar ons huis in Nederland terug te gaan. Maar ons vliegtuig vertrekt toch echt om half 12. Maar gelukkig in september komen we weer en we gunnen andere mensen ook een paar weken vakantie in ons heerlijke huis, want het is echt een klein paradijsje hier.

Olivo Blanco in Iznajar

08 zaterdag jul 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

We kregen vanmorgen om 10 uur bezoek van een vriend van Lesley. René heeft ook een tweede huis hier zo’n 18 km vandaan, hij was gisteravond aangekomen in Spanje.

Hij gaat vanmiddag op fotografie trip en kwam nu even gezellig bijkletsen. Om 12 uur ging hij weer weg.

Wij reden naar Iznajar om daar een klein hapje te eten bij de recent geopende Olivo Blanco. Wat een stijlvol modern ingerichte plek zeg.

De Engelse dames waren aan de overkant begonnen met alleen een winkeltje maar zijn nu er tegenover een nieuw plekje begonnen ze hebben een combi gemaakt van een restaurant en een winkel. Wat een aanwinst voor het dorp.

Op de kaart vind je voornamelijk wat ontbijt gerechtjes, wat zoetigheden en wat snackjes. Wat mij betreft mogen ze dat nog wel wat uitbreiden met belegde broodjes ofzo die meer bij een vroege lunch passen. Ze houden de winkeltijden aan en zijn maar tot 14 uur open maar daarna gaan ze weer open om 18 uur tot 21 uur.

Ik nam de scrambled eggs met zalm en Les de toast met avocado en bacon. Ik vind dat normaal gesproken typische ontbijt gerechtjes maar dat ging er nu voor de lunch prima in omdat we tegenwoordig toch niet eten s’ morgens vroeg.

Als toetje namen we een zoet taartje. Ik heb ook nog een mooie mand gekocht in het winkeltje, om daar een zak pellets in te doen, deze heeft direct een mooi plekje gekregen in ons huis.

Op onze laatste dag hier ontstond er nog een probleem. Het water in de gootsteen liep ineens niet meer door. Grrr het lijkt wel een traditie te worden dat we de dag voordat we naar huis gaan ineens problemen hebben. Hele vakantie niks aan het handje maar ineens een mega probleem die we niet zelf kunnen oplossen.

Wat we ook probeerde niks hielp, het water liep niet weg. Tevens is alles houtje touwtje aan elkaar geknoopt, dus het wasbakjes in de grote badkamer en de wasbak in de bijkeuken zitten hier ook op aangesloten, als het dus in de keuken niet doorloopt hebben we daar ook een probleem.

We hadden de zwanenhals onder de gootsteen los gehaald maar daar zit geen vuil in, ook buiten zit er nog een boogje die aangesloten is op een andere buis maar die is ook schoon. Dat houdt in dat het de pijp is die onder het huis doorloopt daar waar we niet bij kunnen.  Die chemische middelen helpen ook niet. Als de buis maar niet kapot is want hoe kom je daar in godsnaam bij, van dat idee kreeg ik buikpijn en werd ik flink chagrijnig. Les was ook niet te genieten van dit probleem die we maar niet opgelost kregen, we reageerden dat lekker op elkaar af met een snauw en een kat. Geen leuk einde van de vakantie om met een onopgelost probleem af te sluiten. Paco heeft beloofd volgende week te komen net voor de gasten arriveren en hopelijk vindt hij de oplossing, hij had het over met druk de buis doorspuiten. Nu laat ik het maar los en ga ik even mijn gedachten verzetten. Elvira ging de druiven verwijderen, dat doen we altijd omdat daar wespen op afkomen en als ze rijp zijn en vallen op de grond dan heb je zo’n troep op je terras.

Lesley ging het zwembad schoonmaken en verder staat de laatste dag altijd in het teken van opruimen en schoonmaken dus daar waren we deze middag en begin van de avond nog flink mee bezig. Als afsluiter gaan we zo lekker uiteten. Bij dit restaurant zijn we nog nooit geweest dus ik ben benieuwd.

Heropend restaurant in Villanueva del Trabuco

07 vrijdag jul 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ 1 reactie

Er lopen regelmatig zwerfdiertjes om en rond de Hacienda. Katten redden zichzelf wel maar hondjes hebben het vaak moeilijk. Er is 1 hondje die we in april ook al hebben zien rond lopen en gelukkig leeft hij nog steeds, misschien drinkt hij wel water uit ons zwembad want hij komt weleens kort buurten. We zien hem regelmatig voor het hek bij de groene schuur liggen en aangezien ze daar ook honden houden denk ik dat de eigenaar dit hondje ook eten geeft, hij ziet er niet slecht uit. Als wij hem zien liggen bij de schuur geven we hem ook altijd wat. We hadden nog wat spaghetti over, nou en lekker dat hij het vond, zo heeft hij weer even genoeg koolhydraten.

We hadden door gekregen dat ze vanmiddag de airco komen installeren, maar geen tijdstip doorgekregen, toen ze er om 5 uur nog niet waren kneep ik hem wel, komen ze nog wel? We gaan zondag naar huis en ik wil hem graag hebben hangen voordat we weg gaan zodat onze gasten er gebruik van kunnen maken in de warme zomer maanden. In Nederland stopt iedereen rond 4 /5 uur op vrijdag. Hier niet, om 6 uur kwamen de mannen pas, ze waren er 3 uur mee bezig. Voor een airco heb je zowel binnen als buiten een unit nodig.

Binnen kwam deze net naast het bed te hangen maar voor het buiten gedeelte moest even wat verzonnen worden, pal er achter door de muur naar buiten kan niet omdat daar de muur schuin loopt en er dakpannen op liggen daarom moest er een gootje langs de muur zo naar de zijkant en daar naar buiten. Best een klus. Maar hij hangt.

Ik ben er superblij mee. Hij koelt in de zomer en in de winter verwarmt hij. Volgend jaar wil ik er ook 1 in onze slaapkamer maar alles op zijn tijd.

We hadden om 20.30 uur een reservering staan bij een nieuw restaurant in Villanueva del Trabuco. Helemaal nieuw is het niet want het was eerst af en toe in gebruik door German de eigenaar van Molino Jabonero. German verzorgd voor ons, onze vrienden en onze gasten regelmatig olijfolie tastings en rondleidingen soms ook incl lunch. Nu heeft hij zijn restaurant verpacht aan een jong Nederlands stel. Thomas en Fleur (en haar moeder) hadden het restaurant eerst gepimpt, de kleur rood is nu wit geworden en er zijn nieuwe stoeltjes en nieuwe tafellakens. Het ziet er gezellig uit nu. Vandaag is de opening en wij zijn erbij.

We waren een uurtje later vanwege de late airco plaatsing, maar dat was helemaal niet erg want ze hadden het erg druk op de eerste avond. Het was full house, ze waren nog een beetje onwennig maar het gaat helemaal goed komen. Het is zo’n leuk stel, ze hebben enorm de gunfactor.

Er staan een aantal Indische gerechtjes op de kaart. Mama Charmaine haar roots liggen daar en ze heeft die keuken helemaal in haar vingers. Heerlijk hier houden wij van.

Of de Spanjaarden daar ook van houden geen idee. Ik denk dat het jonge stel zich meer op toeristen en geëmigreerde buitenlanders richten. Ik zag ook nog iemand in het restaurant zitten die ik al een aantal jaar van fb ken. Grappig om Richelle nu in het echt te ontmoeten.

We hebben er zalig gegeten en voor een zacht prijsje. Wij gaan zeker terug komen, ik vond het leuk en lekker. Volgende keer hoop ik wel buiten te zitten, want dat is echt een leuk plekje.

Het werd een latertje pas om 1 uur waren we thuis. Het ligt 20 minuten rijden bij ons vandaan, dat is voor ons prima te doen. Zo zijn er afgelopen tijd helaas wat restaurants dicht gegaan maar komen er gelukkig ook en paar leuke bij. Deze staat ook op ons favoriete lijstje nu.

La Plaza, Archidona

06 donderdag jul 2023

Posted by spaansgeluk in Belevenissen in Spanje

≈ Een reactie plaatsen

Omdat het voor ons gevoel steeds warmer lijkt te worden, zeker in de slaapkamers boven, hebben we na 11 jaar besloten om te beginnen met eerst 1 vaste airco te laten installeren. Ik had vorige week contact met het Bedrijf Vaseclima in Loja gehad en vroeg of ze tijd hadden om hem zsm te installeren, top service want ze komen deze vrijdag al. De mobile airco die op kamer 1 staat gaan we daarom nu naar slaapkamer 5 verplaatsen echter daar moest een bouwwerkje voor gemaakt worden zoiets als dit (zie foto), zodat de slang uit het raam kan.

Het wordt een houten schot die in het raam komt met een gat erin waar de slang door naar buiten gaat. Degene die we al hadden op kamer 1 paste natuurlijk net weer niet op kamer 5 dus daarom moest Lesley een nieuwe gaan maken. Hij had de maten opgemeten van het raam en toen gingen we naar de timmerman om het hout op maat te laten zagen. Toen hij het gezaagde zag zei hij oeps ik heb de inches kant van de meetlat gepakt en nu is het dus te klein. Daarom moest hij opnieuw gaan meten en morgen terug gaan. We zijn daarna ook nog even bij de Chinees langs geweest om een paar nieuwe dekjes voor de ligbedden te kopen. Ik heb nog wel groen gestreepte maar het is leuker om alles blauw gestreept te hebben.

We gingen op Plaza Ochavada bij restaurant La Plaza even wat drinken.

Daar krijg je bij elk drankje een gratis tapas, zij bepalen zelf welke tapas je krijgt.

Drankje kost 2 euro echt super goedkoop en je zit er echt heel leuk. De jonge ober was erg enthousiast, dat is een goede aanwinst voor de zaak. 

We liepen door het centrum van het stadje terug naar de auto en kwamen allemaal leuke doorkijkjes tegen.

Archidona is een klein niet toeristisch stadje en ze hebben een leuk museum die de geschiedenis van de stad vertelt.

Je moet wel even opletten met parkeren hier want een blauwe streep betekend geen blauwe kaart maar dat je moet betalen, voorheen kwam er een mannetje naar je toe maar nu staat er een parkeerautomaat, tussen 2 en 5 hoef je niet te betalen.

We reden terug langs de andere kant van het dorp door de olijfboomgaarden naar ons huis want daar staat onderweg een grote aloevera plant of misschien is het een agave geen idee, er staan in ieder geval veel stekjes naast, een stuk of 10 heb ik eruit getrokken en meegenomen en thuis gekomen deze in de volle grond gezet. Geen idee of dat wat gaat worden, het is natuurlijk hartje zomer en wellicht te droog om goed aan te slaan.

Elvira heeft het hek af gemaakt en het is weer stralend wit maar ze besloot nog even door te gaan om ook de muurtjes langs het zwembad nog even een extra wit likje te geven. Ik heb alvast geveegd en gedweild bij het zwembad. S’avonds had Les Mexicaanse tortilla’s gemaakt. Heerlijk hoor lekker thuis eten, de temperatuur is s’avonds geweldig. 

← Oudere berichten
Nieuwere berichten →

Meest recente berichten

  • Rome dag 5
  • Rome dag 4
  • Rome dag 3
  • Rome dag 2
  • Rome dag 1

Archief

Hacienda la Suerte

Hacienda la Suerte

Blog op WordPress.com.

  • Abonneren Geabonneerd
    • Spaansgeluk
    • Voeg je bij 48 andere abonnees
    • Heb je al een WordPress.com-account? Nu inloggen.
    • Spaansgeluk
    • Abonneren Geabonneerd
    • Aanmelden
    • Inloggen
    • Deze inhoud rapporteren
    • Site in de Reader weergeven
    • Beheer abonnementen
    • Deze balk inklappen

Reacties laden....