Vandaag lekker rustig opgestart, de Cortijo heeft een groot lap grond waar je in de diverse knusse hoekjes zalig kan relaxen. Buiten in de mooi aangelegde tuin stond het onbijt klaar. HPIM6229

Dit is echt vakantie, we voelde de stress zo van ons afvallen, zo jammer dat we hier maar 1 nacht blijven. HPIM6233
Soms ben je blij dat je na 1 nacht weer kan vertrekken maar hier had ik echt nog dagen kunnen blijven. Als wij zoxe2x80x99n huis zouden tegen komen voor een goede prijs zouden wij ook gelijk verkocht zijn. HPIM6228

Je zit overal dichtbij, je hebt de rust, maar de drukte ligt maar 15 minuten verder.

Als we in de gelegenheid zijn komen we hier graag een keer terug maar nu was het tijd om te vertrekken. We zaten zo dichtbij Denia dat we daar ook even wilde gaan kijken.

Denia is niet echt een knus gezellig Spaans dorpje, echt een kustplaatsje niks pittoresk. Het strand is lang en breed maar oogt niet echt gezellig, nu zijn wij helemaal geen strandmensen dus misschien dat andere mensen dit anders zien. IMG00168-20110625-1340

We zagen in de haven de veerboot liggen die in 2 uur naar Ibiza vaart (enkele reis xe2x82xac115,-) en naar de andere eilanden van de Balearen. IMG00166-20110625-1324

De winkelstraat Maroues de Campo in het centrum van het dorpje is wel leuk om doorheen te wandelen, bij no 11 hebben we werkelijk een zalig broodje gegeten, deze zaak bleek trouwens van een Nederlandse eigenaar die heel toevallig naast ons zat op het terras. HPIM6237

Vlakbij het strand ligt op een berg een Moors kasteel dat is wel leuk om te zien maar voor de rest hebben wij niks bijzonders kunnen ontdekken aan dit toeristische plaatsje. Wie weet zijn we op de verkeerde plek wezen kijken.

Javea daartegen vond ik wel heel leuk, we zijn daar natuurlijk alleen sxe2x80x99avonds geweest maar dit plaatsje was wel echt Spaans, we zagen de mensen aan lange tafels buiten in de kleine straatjes eten en dat zag er erg gezellig uit. Via Gata de Gorgos het dorpje waar veel rietenmeubels vandaan komen zijn we door gereden naar Benissa.

Casa del Maco is een hotel wat al een aantal jaar op mijn verlanglijstje staat. Ik kon helemaal weg dromen bij de mooie fotoxe2x80x99s van deze casa, echt een droomhuis voor mij. Zal dat in het echt ook zo zijn? HPIM6257

Net vanaf de kustweg de N332 een km of 3 het land in ligt dit kleine hotelletje boven op een heuvel.

De 18de eeuwse Spaanse boerderij was kleiner dan ik dacht maar wel even mooi hoor, op de fotoxe2x80x99s lijkt het alsof er meer grond omheen zit, begrijp me niet verkeerd hoor het perceel is zeker wel 4000 M2 maar het zwembad, het terras en het huis liggen allemaal vrij dicht op elkaar. HPIM6245

De verbouwde boerderij heeft 5 niet al te grote kamers met uitzicht op de baai van Calpe.

De keuken is werkelijk subliem en gastronomisch, het wordt gekenmerkt door het gebruik van natuurlijke en dagverse ingredixc3xabnten, bereid met mediterrane accenten. Een 4 gangen menu kost xe2x82xac40,- voor Spaanse begrippen niet echt goedkoop maar albsoluut de moeite waard.

Je moet hier echt komen om te eten, slapen zou ik ergens anders doen. Dat het restaurant populair was bleek wel aan het aantal bezoekers, die avond zaten er wel ruim 50.

Van 5 tot 7 uur hebben we lekker aan het zwembad gezeten en gezwommen, hele comfortabele ligbedden trouwens, het water was zalig van temperatuur, 29 graden en toen om 7 uur de eerste gasten voor het restaurant kwamen zijn wij ons boven in onze kamer ook maar gaan opfrissen. Om 8 uur zaten wij aan tafel, een super romantisch plekje. HPIM6241

Een flesje rosxc3xa9 cava en laat de gangen maar komen. We begonnen met een amuse, verder kregen we brood met olijfolie en water die gezuiverd was door kiezelsteentjes.

Als voorgerecht had ik gebakken sint-jakobsvrucht met schijfjes inktvis, gevulde komkommer en een vinaigrette van citroen. HPIM6249

Daarna een kreeftensoepje

Als hoofgerecht zeebarbeel met pasta gevuld met changurro, papaverzaadjes en een coulis van rode wijn.

En het nage
recht was iets met vijgen, chocolade en passievrucht, prachtig opgemaakt op het bord.  HPIM6254
Als toetje namen we nog een heerlijke zoete Pedro Ximenez.

Wat een heerlijke avond, eten onder de sterrenhemel op een droomlocatie. In bed droomde ik nog even verder.