We werden verwent met verse croissants, jus d’orange, tomaten, mozarella, avocado, zalm, en de gebruikelijke ontbijt etenswaren, we konden weer lekker buiten ontbijten. Dit gaan we missen, zeiden we tegen elkaar, onze laatste volle dag van onze vakantie in Spanje is ingegaan, morgen hebben we de ochtendvlucht van 7.30 uur, dus niks geen ontbijtje meer maar 5 uur in de morgen vertrekken.  Fotos spanje 2010 279
Maar vandaag nog even lekker genieten, een bezoekje aan het dorpje Mijas stond op ons programma, het dorpje ligt tegen de berg aan waar we tijdens het ontbijt op uitkijken.

Mijas is een leuk wit dorpje een echte trekpleister voor toeristen, je hebt er heel veel kleine souvenirs winkeltjes en heel veel leuke plekjes om wat te eten en te drinken. Bekend staat het dorpje ook om de ezeltaxi’s, die arme ezeltjes moeten die zwaarlijvige toeristen door de straatjes vervoeren en die straatjes zijn allemaal behoorlijk styl, ik kon het niet over mijn hart verkijgen om er gebruik van te maken, hoewel het er wel heel schattig uitziet. Fotos spanje 2010 340
Het was erg druk in het dorpje, bussen vol toeristen werden er gedropt, maar het is dan ook wel een dorpje wat je gezien moet hebben, de sfeer is heel goed en gezellig, het ziet er hier allemaal netjes en goed verzorgd uit.

Fotos spanje 2010 344
Ondanks de drukte heeft het toch een Spaans sfeertje, ik vind het zelf het leukste Spaanse toeristendorpje van Andalusie die ik tot nu toe gezien heb. Fotos spanje 2010 348
Maar we wilde nog meer zien vandaag dus we zijn doorgereden richting Coin, maar daar konden we niet echt een centrumpje ontdekken dus we zijn doorgereden naar Monda een heel klein echt Spaans dorpje en op een pleintje in de brandende zon hebben we een lekkere salade en een bocadillos(stokbroodje) met tonijn gegeten. Fotos spanje 2010 353
Pierre had ons verteld dat we beslist naar Refugio de Juanar het natuurpark Sierra Blanca de Oje moesten gaan, je kan daar diverse mooie wandelingen maken, wij hadden de korte gekozen die naar het uitzichtpunt (mirador) leidde, je hebt daar een prachtig uitzicht over de bergen en bij de zee zie je Marbella liggen, met heel helder weer kan je zelfs Marokko zien liggen, de wandeling duurde ongeveer een uur. We kwamen onderweg veel Spaanse gezinnen tegen die daar lekker aan het wandelen of picknicken waren met de hele familie.Fotos spanje 2010 360
We kwamen om 7 uur weer thuis, even snel douchen en toen stond er een heerlijk maaltijd voor ons klaar.

Vooraf kregen we een gemarineerd stukje babysla met verse ansjovis, daarna pompoensoep met gember en toen een dorade uit de oven met krokante aardappelpartjes met vers gepofte knoflook samen met een koude zoete paprika salade met ui in een azijn dresssing. Fotos spanje 2010 370
Toe een soort gesuikerd puddinkje en toen nog thee en koffie, we kregen er een plaatselijk witte en rode wijn bij van het rioja type. We zaten echt te genieten. Fotos spanje 2010 372
Isabel kwam nog even een wijntje mee drinken na haar fantastishe inspanningen in de keuken, we spraken over de kinderen, haar dochter van 16 studeerde momenteel in Belgie en dat vond ze best moeilijk, daar konden wij natuurlijk prima over mee praten met kinderen die ook in een ander land hun studie wilde volgen.

Omdat Isabel makelaar is peilden we hoe het zat met de huizen daar in de omgeving, we kwamen er al snel achter dat dat met ons budget niet te doen is. Als ik jullie was zou ik naar Extremadura gaan vertelde ze, Trujillo en Garrovillas de Alconetar zijn oh zo prachtig en nog heel goedkoop, de Engelse zijn zich daar al aan het vestigen, dus je moet snel zijn.

Wij hadden zelf ook al gezien dat je daar heel veel kan kopen voor weinig geld maar zolang er geen goedkope vluchten naar toe gaan weet ik niet of je dan wel mensen trekt voor je b&b, zeiden we. Maar je bent dan wel een van de eerste en als het gaat lopen zit je helemaal goed daar, het is er nog zo puur, je moet er echt een keer naar toe gaan raadde ze ons aan. Vanaf Sevilla en Madrid is het ongeveer 3 uur met de auto.

Wie weet boeken we volgende keer wel een vlucht naar Madrid want daar wil ik ook altijd nog een keer heen en dan rijden we door naar Extremadura om de boel daar eens te gaan verkennen, we zijn nog lang niet uitgekeken in Spanje!

Pierre kwam thuis en kwam ook nog even bij ons zitten, hij vertelde dat hij 12 jaar lang op tour geweest is met tennisprofs omdat hij voor een racketmerk gewerkt had, hij liet ons een boek zien met foto’s uit die tijd. Lesley hing aan zijn lippen want hij was bij alle grote grand slams geweest en dat is toch wel een jongensdroom, zeker voor Lesley.

We hadden nog geen zin om naar bed te gaan maar het moest want om 5 uur gaat ons wekkertje. Deze b&b was fantastisch en we komen zeker nog een keer terug. De prijs kwaliteits verhouding is hier